woensdag 31 augustus 2011

mijn vakantie in het kort


Sorry, sorry, sorry voor mijn twee maanden afwezigheid. Ik heb echt een super zomer gehad. Even mijn vakantie in een notendop.

Zoals jullie al konden lezen heb ik de vier eerste dagen doorgebracht op het grootste festival van België; Rock Werchter. Voor mij was dit het vierde jaar, niets nieuw dus maar het blijft een fantastische ervaring. Het weer zat mee niet te warm( vorige twee jaren hittegolf) maar ook niet te koud.  Een leuke vriendengroep en een paar bangelijke concerten.
De eerste dag heb ik het meest genoten van The Hives. Hun concert was echt een feestje, de groep trad op in een smoking compleet met hoge hoed. De frontman trok wel al de aandacht naar zich met eigenvleierij en zette het publiek aan om mee te doen, ook al stond de rest van de band er maar een beetje bij, zorgde dit echt voor een topsfeer.
Dag twee, mijn favoriet, startte met een van mijn favoriete zangeressen. Lissie kwam het podium op en tot mijn verbazing was er toch nog veel volk naar de marquee getrokken. Met haar sterke stem heeft ze echt indruk gemaakt. De volgende act die hoog op mijn must-see-lijstje stond was Jimmy eat World. De groep bracht een leuk concert met zowel nieuwe nummers als hun tophits, de sfeer in de tent was echt leuk. Ook The Arctic Monkeys hebben een leuke bijdrage geleverd, niet alleen de frontman,Alex Turner,  is echt plaatje om naar te kijken ook hun muziek kan mij wel smaken. Meteen na het concert van the monkeys was het de buurt aan Kings Of Leon. Twee jaar geleden was ik echt flabergasted van hun concert. Ik was erg benieuwd of ze het nu even goed zouden doen. Op het gebied van muziek was het weer een pareltje al vond ik de show iets minder, maar dit kan ook komen omdat ze eigenlijk niet veel show doen, maar toch heb ik er erg van genoten.
Dag drie was een beetje een tamdag. De concerten van Bruno Mars, Selah Sue, Elbow en Magnetic man heb ik gevolg d achter de grote massa. Coldplay sloot de avond af, dit concert was goed maar echt veel minder dan twee jaar terug dus was ik wel een beetje ontgoocheld.
Alles heeft een einde en zo dus ook Rock Werchter. De laatste dag heb ik Kasabian en de Kaiser Chiefs gezien. Die laatste al voor de derde keer. Live klinken ze niet honderd procent zuiver maar keer op keer maken ze er echt een feestje van zo ook deze, het was echt gezellig in de massa. Op de nummer Ruby, O my god en whe are the angry mob ging heel het publiek uit zijn dak. Hierna ging ik wegens omstandigheden al naar huis. Volgend jaar ben ik (hopelijk) weer van de partij!


22 juli vertrok ik op showbizzvakantie als monitor. Een week vol dansen, zingen, fashion, make-up en gewoon leuke spellen met  11-12 jarige jongeren, of zeg maar meisjes. We hadden echt een zalige moniploeg, geweldige kindjes en de sfeer zat helemaal mee. Met het bezoek van Jelle Cleymans als hoogtepunt was deze week echt eentje om nooit te vergeten.

Na één dag thuis te zijn, vertrok ik naar Kroatië. De rest van het gezin was daar al. Normaal is dit een weekje genieten van het weer op de boot. Alleen deed de boot een beetje lastig dus was een zonnebaden op het strand.

15 augustus vertrok ik dan op circuskamp met de jomba’s. Jomba staat voor Jongeren Met Bijzonder Aandacht. Mijn gastjes waren jongeren tussen de 16 en de 30 jaar die licht tot matig verstandelijk gehandicapt zijn. Tijdens deze week worden er circustechnieken zoals de diabolo, jongleren, flower sticks en Chinese bordjes aangeleerd aan de gasten door een echt circus. De rest van de dag bestaat uit typische ‘kamp’ dingen. Bosspelen, knutselen en quizen konden dus niet ontbreken. De week wordt afgesloten met een circusvoorstelling in een echte circustent voor de ouders.   Zo’n week is zeer vermoeiend maar echt de moeite waard. Hopelijk kan ik volgend jaar voor de derde keer mee.

Tussendoor heb ik genoten van mijn vakantie. Feestjes, cafeetjes en weggaan met vriendenJ
Jammer dat deze twee maanden zo snel voorbij gevlogen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten